Nejznámější sociální sítě

Z výše uvedené tabulky si můžeme snadno udělat obrázek o tom, jak je která sociální síť oblíbená mezi uživateli. V následunjícím textu se věnuji zaměřením a funkcím jednotlivých sociálních sítí.


Obrázek č. 2: Loga nejznámějších sociálních sítí, zdroj: https://blog.socialmaximizer.com/wp-content/uploads/2013/02/social_media.jpg

Facebook

(https://www.facebook.com)

Facebook umožňuje svým uživatelům mnoho funkcí a možná právě proto se stal jednoznačně nejvíce oblíbenou sociálních sítí. Mezi hlavní funkce Facebooku patří:

  • vytváření personalizovaných uživatelských profilů

  • sdílení fotografií a videí

  • vytváření zájmových skupin umožňujících skupinovou komunikaci a sdílení obsahu

  • vytváření okruhů přátel a vzájemná chatová komunikace

  • vytváření událostí, rozesílání pozvánek a tvoření seznamu hostů pro tyto události

Twitter

(https://www.twitter.com)

Twitter byl založen v roce 2006 a je ideální platformou pro tzv. micro-blogging, tzn. zveřejňování krátkých zpráv (max. 140 znaků). Mezi funkce Twitteru patří:

  • vytváření uživatelských profilů zaměřených na profesní dovednosti, zkušenosti, dosažené vzdělání, apod.

  • vytváření tzv. spojení, tedy sociálních okruhů současných a bývalých spolupracovníků nebo obchodních partnerů

LinkedIn

(https://www.linkedin.com)

LinkedIn je využíván zaměstnavateli a personálními agenturami k vyhledávání potenciálních zaměstnanců, což patří mezi hlavní rozdíl oproti ostatním sítím, které jsou zaměřený více či méně na volnočasové aktivity svých uživatelů.

Google+ 

(https://plus.google.com) 

Google Plus je odpověď společnosti Google na gigantický úspěch Facebooku a obsahuje podobné funkce jako Facebook, avšak doplňuje tyto funkce ostatními službami Google (vyhledávání, Gmail, překladač, apod.) Mezi hlavní funkce Google Plus tedy patří:

  • vytváření personalizovaných uživatelských profilů

  • sledování zajímavého obsahu pomocí tzv. kruhů

  • sdílení fotografií a videí

  • vytváření událostí, komunit, apod.

Lidé.cz

(https://www.lide.cz)

Lidé.cz jsou českou vlaštovkou mezi sociálními sítěmi zmiňovanými v tomto assignmentu. Jedná se o komunitní web, ve kterém mají uživatelé následující funkce:

  • vytváření uživatelských profilů

  • vyhledávání uživatelů podle pohlaví, věku a lokality

  • následné seznamování mezi uživateli navzájem

  • diskuse mezi uživateli

  • vytváření okruhů přátel

Youtube

(https://www.youtube.com)

Ačkoliv se server Youtube neprofiluje jako striktně sociální síť, je pravdou, že určité sociální prvky obsahuje, a proto je vhodné Youtube v této práci uvést. Jedná se o server pro uveřejňování a sdílení videí, vytváření tzv. kanálů, které si budují svoje publikum mezi registrovanými i neregistrovanými uživateli.


Video č. 1: Oficiální upoutávka  k filmu o sociálních sítích (The Social Network)