Nejznámější sociální sítě
Z výše uvedené tabulky si můžeme snadno udělat obrázek o tom, jak je která sociální síť oblíbená mezi uživateli. V následunjícím textu se věnuji zaměřením a funkcím jednotlivých sociálních sítí.
Obrázek č. 2: Loga nejznámějších sociálních sítí, zdroj: https://blog.socialmaximizer.com/wp-content/uploads/2013/02/social_media.jpg
Facebook umožňuje svým uživatelům mnoho funkcí a možná právě proto se stal jednoznačně nejvíce oblíbenou sociálních sítí. Mezi hlavní funkce Facebooku patří:
-
vytváření personalizovaných uživatelských profilů
-
sdílení fotografií a videí
-
vytváření zájmových skupin umožňujících skupinovou komunikaci a sdílení obsahu
-
vytváření okruhů přátel a vzájemná chatová komunikace
-
vytváření událostí, rozesílání pozvánek a tvoření seznamu hostů pro tyto události
Twitter byl založen v roce 2006 a je ideální platformou pro tzv. micro-blogging, tzn. zveřejňování krátkých zpráv (max. 140 znaků). Mezi funkce Twitteru patří:
-
vytváření uživatelských profilů zaměřených na profesní dovednosti, zkušenosti, dosažené vzdělání, apod.
-
vytváření tzv. spojení, tedy sociálních okruhů současných a bývalých spolupracovníků nebo obchodních partnerů
LinkedIn je využíván zaměstnavateli a personálními agenturami k vyhledávání potenciálních zaměstnanců, což patří mezi hlavní rozdíl oproti ostatním sítím, které jsou zaměřený více či méně na volnočasové aktivity svých uživatelů.
Google+
Google Plus je odpověď společnosti Google na gigantický úspěch Facebooku a obsahuje podobné funkce jako Facebook, avšak doplňuje tyto funkce ostatními službami Google (vyhledávání, Gmail, překladač, apod.) Mezi hlavní funkce Google Plus tedy patří:
-
vytváření personalizovaných uživatelských profilů
-
sledování zajímavého obsahu pomocí tzv. kruhů
-
sdílení fotografií a videí
-
vytváření událostí, komunit, apod.
Lidé.cz
Lidé.cz jsou českou vlaštovkou mezi sociálními sítěmi zmiňovanými v tomto assignmentu. Jedná se o komunitní web, ve kterém mají uživatelé následující funkce:
-
vytváření uživatelských profilů
-
vyhledávání uživatelů podle pohlaví, věku a lokality
-
následné seznamování mezi uživateli navzájem
-
diskuse mezi uživateli
-
vytváření okruhů přátel
Youtube
Ačkoliv se server Youtube neprofiluje jako striktně sociální síť, je pravdou, že určité sociální prvky obsahuje, a proto je vhodné Youtube v této práci uvést. Jedná se o server pro uveřejňování a sdílení videí, vytváření tzv. kanálů, které si budují svoje publikum mezi registrovanými i neregistrovanými uživateli.
Video č. 1: Oficiální upoutávka k filmu o sociálních sítích (The Social Network)